Oplever du problemer med dit trådløse netværk?
Antallet af trådløse apparater i husstanden, som f.eks. laptops, tablets, mobiltelefoner og smart-tv osv. stiger markant i disse år, hvilket stiller større og større krav til den hjemmets trådløse netværk.
Heldigvis følger producenterne af trådløse routere med udviklingen og der kommer derfor løbende nye produkter på markedet, som både giver bedre rækkevidde og højere hastighed.
Inden du køber en nye router eller access punkt, så tjek om din nuværende routers placering er optimal, da en dårlig placering også kan være grunden til ustabil og langsom forbindelse på dine trådløse apparater.
Placér din router rigtig
Trådløse routere har en begrænset rækkevidde. Derfor er det vigtigt at stille routeren et centralt sted i hjemmet. Placér den gerne i mindst en meters højde
Undgå forhindringer
Dit trådløse netværk kan nemt blive forstyrret af andet elektronisk udstyr, som bruger de samme frekvenser. Det kan blandt andet være din trådløse telefon eller mikrobølgeovn. Materialer som glas og metal kan også skærme af for signalet. Derfor skal routeren helst ikke stå tæt på genstande, som indeholder meget af den slags materiale.
Se hvordan du får bedre trådløst internet – her
Kan du ikke komme til at placerer din router optimal, vil en ny router ofte være bedre i stand til at overvinde en ugunstig placering, ligesom de nye såkaldt dual band routere give væsentligt bedre rækkevidde og højere hastighed end ældre generationer af routere.
Din nye router eller access punkt bør opfylde minimum nedenstående 2 krav:
Dual band:
Betyder, at routeren sender på to forskellige frekvenser (2.4 GHz og 5 GHz), så du altid fange det bedste signal.
Nyeste wifi-teknologi:
Som minimum bør routeren understøtte 802.11n, men bedst er det, hvis den også understøtter 802.11ac, som kan give langt højere hastigheder ved anvendelse sammen med nyere udstyr.
DKTV varetager den daglige administration for BBlokalnet.
Har du spørgsmål vedr. kontingent, pakkeskift eller åbning/lukning af signal kan du kontakte administrationen på:
Telefon: 76 95 84 15
Mandag - fredag: 9.00-15.00
Lukket: Helligdage samt dagen efter Kristi himmelfartsdag
Har du problemer med dit tv-signnal kan du kontakte vores servicepartner DKTV
Telefon: 43 32 47 00
Mandag-fredag 8.00-22.00
Lørdag, søn- og helligdage 10.00-22.00
(Tast 1 uden for normal arbejdstid for viderestilling til vagten)
Efter normal arbejdstid køres der kun fejlretning, som berører flere medlemmer.
Teknisk hjælp til dit YouSee produkt:
Telefon: 70 70 32 37
Mandag - Fredag: 8.00-18.00
Weekend og helligdage: 9.00-18.00
Spørgsmål til dit bredbåndsabonnement
Telefon: 70 70 33 72
Mandag - Torsdag: 8.00-16.00
Fredag: 8.00-15.00
Spørgsmål til din bredbåndsregning
Telefon: 70 70 33 28
Mandag - Torsdag: 8.00-16.00
Fredag: 8.00-15.00
Har du spørgsmål til bestyrelsen er du altid velkommen til at skrive eller ringe.
Formanden: 79 37 05 30
Kassereren: 24 81 26 86
Bestyrelsesarbejdet er et frivilligt arbejde, der varetages af bestyrelsesmedlemmerne efter de har fri fra deres normale 8-16 arbejde!
Vi sætte derfor pris på, at kontakt primært sker ved benyttelse af de elektroniske formularer.